14.05.2009

***

...no to ja chciałabym podziękować... za muzykę... za Lully'ego i Jordi'ego Savalla i za Roberta Alagnę i Astrud Gilberto i za Christinę Pluhar i za Balaguerę. I za Belliniego i anielski głos Eliny Garancy.
...bo to jest chyba najcudowniejsza broń przeciw demonowi acedii; ona musi mieć w sobie coś nadprzyrodzonego; nie znam lepszego dowodu na istnienie Boga niż muzyka.
...no i za drzewa też dziękuję i za chmury i za ptaki; za to, że jak się popatrzy do góry, by nie patrzeć w dół, to jest o co wzrok zaczepić i dokąd sięgnąć myślami.
...i wreszcie za Małą Mi, bo pamięć o niej dodaje mi odwagi. Ilekroć chce mi się po prostu rozpłakać, to myślę sobie, że Mi by się roześmiała tym wszystkim smutkom w nos i dziarsko powędrowała ku własnym horyzontom; stuprocentowo samodzielna, stuprocentowo niezależna, stuprocentowo beztroska.

6 komentarzy:

  1. Myślisz, że Mi nie płaci za to swojej ceny?

    Moim idolem przez długie lata był niejaki pan Marek A. A w tym roku sięgnęłam znów po te jego gryzmoły i stwierdziłam, że zupełnie opacznie pojęty... dużo w ten sposób szkody narobił. Ale fakt, czasem się przydaje zgapione przez niego u Eurypidesa "Nie nalezy się gniewać na bieg wypadków. Nic ich to bowiem nie obchodzi"... Przepisałabym w narzeczu, ale w wydaniu Witwickiego brzmi bardziej przekonująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tfu, nie Witwickiego. Reitera, kimkolwiek by nie był :) W każdym razie w podobnej poetyce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za wszystko jest cena. :) Jak to mówią: "nie ma darmowych obiadów". Problem leży w znalezieniu artykułu, który ma najatrakcyjniejszy stosunek ceny do jakości. Co ciekawe, dla każdego będzie to inny artykuł :D
    Marek A? Marek A? Wstyd(?) przyznać, nie kojarzę...

    OdpowiedzUsuń
  4. drugikoniecswiata16 maj 2009, 13:49:00

    Etam, ja tylko o nim tak poufale, brązowy na koniu straszy na Kapitolu, a w drugim wcieleniu przed Pałacem Prezydenckim :)

    Ἔσῃ ποτὲ ἆρα, ὦ ψυχή, ἀγαθὴ καὶ ἁπλῆ καὶ μία καὶ γυμνή, φανερωτέρα τοῦ περικειμένου σοι σώματος; γεύσῃ ποτὲ ἆρα τῆς φιλητικῆς καὶ στερκτικῆς διαθέσεως; ἔσῃ ποτὲ ἆρα πλήρης καὶ ἀνενδεὴς καὶ οὐδὲν ἐπιποθοῦσα οὐδὲ ἐπιθυμοῦσα οὐδενὸς οὔτε ἐμψύχου οὔτε ἀψύχου πρὸς ἡδονῶν ἀπολαύσεις; οὐδὲ χρόνου, ἐν ᾧ ἐπὶ μακρότερον ἀπολαύσεις; οὐδὲ τόπου ἢ χώρας ἢ ἀέρων εὐκαιρίας; οὐδὲ ἀνθρώπων εὐαρμοστίας; ἀλλὰ ἀρκεσθήσῃ τῇ παρούσῃ καταστάσει καὶ ἡσθήσῃ τοῖς παροῦσι πᾶσι, καὶ συμπείσεις σεαυτὴν ὅτι πάντα σοι παρὰ τῶν θεῶν πάρεστι, καὶ πάντα σοι εὖ ἔχει καὶ εὖ ἕξει, ὅσα φίλον αὐτοῖς καὶ ὅσα μέλλουσι δώσειν ἐπὶ σωτηρίᾳ τοῦ τελείου ζῴου, τοῦ ἀγαθοῦ καὶ δικαίου καὶ καλοῦ καὶ γεννῶντος πάντα καὶ συνέχοντος καὶ περιέχοντος καὶ περιλαμβάνοντος διαλυόμενα εἰς γένεσιν ἑτέρων ὁμοίων; ἔσῃ ποτὲ ἆρα τοιαύτη, οἵα θεοῖς τε καὶ ἀνθρώποις οὕτως συμπολιτεύεσθαι ὡς μήτε μέμφεσθαί τι αὐτοῖς μήτε καταγινώσκεσθαι ὑπ αὐτῶν;

    Ha! Ciekawe, jak się wyświetli?

    OdpowiedzUsuń
  5. drugikoniecswiata16 maj 2009, 13:50:00

    last but not least, jak już się tak dobrze wkleja:

    τὴν δὲ τῶν βιβλίων δίψαν ῥῖψον, ἵνα μὴ γογγύζων ἀποθάνῃς, ἀλλὰ ἵλεως ἀληθῶς καὶ ἀπὸ καρδίας εὐχάριστος τοῖς θεοῖς.

    OdpowiedzUsuń
  6. LOL
    No tom faktycznie niedomyślna. Ale może dlatego, że to nigdy nie był MÓJ idol :D

    OdpowiedzUsuń